יש נאו-נאצים בשבדיה

שאוואן שאטאק (Showan Shattak), בן 25 ממוצא איראני, נדקר בחודש מרץ האחרון על ידי ארבעה נאו-נאצים לא הרחק מככר מוּלווֹנסטוֹרייֶט (Möllevångstorget) בפרבר מולאן, במאלמו שבשבדיה. שאוואן הוא דמות מפורסמת במאלמו, בשל מעורבותו העמוקה בנסיון למיגור תופעות ההומופוביה בין אוהדי הכדורגל שם. "המפלגה של השבדים" (Svenskarnas parti SvP), תנועה שמגדירה את עצמה כ"נציונליסטית על בסיס גנטי", ולמעשה תנועה נאו-נאצית לכל דבר ועניין, לקחה אחריות על התקרית. אבל התקרית עוררה את אחת המחאות הגדולות ביותר שידעה מאלמו מעולם, אם לא הגדולה שבהן.

הפגנה נגד הנאו-נאצים במאלמו

הפגנה נגד הנאו-נאצים במאלמו. (צילום: TT).

למעלה מעשרת אלפים בני אדם יצאו לככר ביום הראשון העוקב לתקרית כדי למחות כנגד הנאו-נאצים. זה לא היה המקרה הראשון ולא השני. צעירה בת שש עשרה מהמפלגה הסוציאל דמוקרטית  שנשאה נאום בזכות ההגירה בעצרת במרכז העיר הותקפה בידי שני גלוחי ראש, ותקריות כנגד מוסלמים ויהודים הפכו לעניין שבשגרה. ולשבדים במאלמו נמאס. הם רואים איך הימין הקיצוני הנאו-נאצי מנסה להגביר את אחיזתו בעיר והם לא רוצים לתת לזה לקרות. זה מזכיר להם "את רעם המגפיים של שנות השלושים של המאה הקודמת", כדברי אחד מהתושבים.

עוד לפני כן, בדצמבר האחרון, יצאו השבדים לרחובות, והפעם בסטוקהולם, כדי למחות כנגד האלימות של הנאו-נאצים. כ-16,000 איש צעדו ברחובות סטוקהולם במחאה על ששבוע קודם, שלושים נאו-נאצים תקפו מפגינים בקרטורפ (Karrtorp), אחד הפרברים של העיר, מפגינים שמחו נגד הגזענות של הנאו-נאצים.

TTnews

16,000 שבדים בתהלוכה ב-22 בדצמבר 2013, במחאה נגד הנאו-נאצים והפשיסטים. (צילום: TT News, אנדרס וויקלונד).

ולאחרונה, ב-1 במאי השנה, ניסו כ-150 חברי ה-SvP הנאו-נאצים (ראה לעיל במאלמו) לקיים מצעד בעיר יונקופין (Jönköping) שבדרום שבדיה, אך נתקלו בכאלף איש שחסמו את דרכם, ולא איפשרו למשטרה לפתוח את הציר עבור הנאו-נאצים, שצעדו ברשיון. החסימות אילצו את המשטרה לשנות את מסלול המצעד שוב ושוב, מאחר והמוחים הקימו חסימות בכל פעם שהציר שונה.

Jonkoping

מפגינים חוסמים את השוטרים שניסו לפלס דרך למצעד נאו-נאצי ברחובות יונקופין באחד במאי, 2014. (צילום: משתמש טוויטר @PolisenJkpgLive)

מה כל זה אומר?
קודם כל ולפני הכל זה אומר שהימין הנאו-נאצי פאשיסטי בשבדיה מרים ראש, והוא מנצל מצוקות כלכליות, עוני ורגשי נחיתות בשכבות חלשות כדי לעורר שנאת זרים ולקדם את האג'נדה הגזענית שלו. וכל זה כמובן לא חדש, מפני שהימין הנאו-נאצי הפאשיסטי עושה את זה בכל מקום באירופה, ולא רק שם. אחר כך זה אומר שהימין הנאו-נאצי בשבדיה, כמו בכל מקום באירופה, ולא רק שם, הולך ומתחזק.

stefanNazi

סטפן יקובסון, מנהיג ה-SvP

היום הנאו-נאצי נראה כמו כולם. בכל מקום. הוא לבוש חליפה, ועונב עניבה,ומשתדל להתנהג בנימוס כל זמן שמצלמות הטלויזיה פועלות. סטפן יקובסון, בתמונה מימין, הוא מנהיג ה-SvP, ועד שהוא לא פותח את הפה, ממש אי אפשר לדעת שהוא "נציונליסט על בסיס גנטי", או פאשיסט נאו-נאצי.
למפלגת "הדמוקרטים השבדים" (Sverigedemokraterna) שהצליחה לעבור את אחוז החסימה (4%) ולהשיג 5.7% בבחירות האחרונות ולהכניס נציג לפרלמנט השבדי, יש כבר כמעט 12,000 תומכים רשומים. מה שאולי לא נשמע הרבה במדינה שיש בה 9 מליון תושבים, אבל הם רק מתחממים.

אבל מה זה עוד אומר?
זה אומר שהשבדים לא מוכנים שיחרבנו להם על הראש. זה אומר שהשבדים יודעים שבניגוד למה שמספרים באתרי הימין הנאו-נאצי, אין "מיליון וחצי" איראנים בשבדיה, אלא 65,000. ואוכלוסיית מאלמו לא מורכבת מ-40% של זרים, אלא מ-15%, שגם זה אולי הרבה, וזה למה הפאשיסטים הנאו-נאצים מסתובבים שם. ושקבוצת הזרים בעלת קצב הגידול המהיר ביותר היא דווקא זו של הפליטים מסוריה! שם, כידוע, מתנהלת מלחמת אזרחים עקובה מדם! אגב, הלאום הזר הגדול ביותר בשבדיה הוא הלאום הפיני.  מקור כאן.
זה אומר שהשבדים מיישמים את מדיניות ההגירה הנאורה ביותר באיחוד האירופי. ושכל מי שעונה להגדרה של פליט ומבקש מקלט (asylum) יכול להכנס. והם גם מתכוונים לזה. אגב, יש בשבדיה חמישה מתקנים למעצר מנהלי של מהגרים בלתי חוקיים. בגדול שבהם, במרסטה שליד שדה התעופה ארלנדה מצפון לסטוקהולם יש שבעים מקומות, ובכל חמשת המתקנים גם יחד יש מאה וחמישים מקומות שהיה לעצורים. חוצמזה, אפשר לעצור שוהה בלתי חוקי לשבועיים, ואם הוא קטין אז רק ל-72 שעות, ובמסגרת הזמן הזה על המדינה לבצע את כל הבדיקות ההכרחיות כדי לדעת אם מבקש המקלט או הפליט עונה להגדרה. מקור כאן.

זה גם אומר שאולי אולי השבדים לא מוכנים שהנאו-נאצים הפאשיסטים יכתיבו להם את סדר היום. והם מוכנים לצאת לרחובות בכל מקום שבו הנחש מנסה להכיש, והם מנסים לקפד את ראשו.

 

פוסט זה פורסם בקטגוריה זכויות אדם, מקומות, נאו-נאצים, עם התגים , , , , , , , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

3 תגובות על יש נאו-נאצים בשבדיה

  1. Dr oded shatil הגיב:

    במדינתינו יפת הנפש שום דבר לא יעזור ,וגם לא ילמדו כלום ממה שקורה בעולם ,הניאו נאצים מתפשטים בכל העולם ,המצב מחמיר ,וכולם מזלזלים ,זה מזכיר לי את המוסלמים ברוב ארצות אירופה המתפשטים ומתרבים ללא הכרה של השלטונות , ולדעתי ,בעוד פחות מ 50 שנה ,תהיה השתלטות על כל מדינות אירופה ,או של ניאו נאצים ועותר של מוסלמים.

    אהבתי

  2. באבא יאגה הגיב:

    יש לנו ממה ללמוד!

    אהבתי

כתיבת תגובה

אתר זו עושה שימוש ב-Akismet כדי לסנן תגובות זבל. פרטים נוספים אודות איך המידע מהתגובה שלך יעובד.