זה לא אנחנו, זה הם

burnTreesזה לא אנחנו ששרפנו למוות את התינוק עלי דוואבשה ואת אימו ריהאם. זה לא אנחנו ששרפנו את אביו סעאד ואת אחיו אחמד. זה לא אנחנו, זה הם. אנחנו הרי לא שורפים בני אדם. אנחנו אלה הבחורים הטובים שרודפים אחרי הנאצים הרעים ששרפו בני אדם בגלל שהם היו אחרים, רודפים אותם עד קצה העולם ובואנוס איירס כדי להביאם לדין כי אותנו פעם שרפו רק בגלל שהיינו אחרים, ולכן אנחנו יודעים מה זה להישרף. אז נא לא לבלבל לנו את המוח, כי אנחנו לא שרפנו אף אחד. זה לא אנחנו, זה הם.
אנחנו גם לא שרפנו את כנסיית הלחם והדגים שעל שפת הכנרת, במקום בו חמש ככרות לחם ושני דגים האכילו חמשת אלפי בני אדם רעבים. זה לא אנחנו, זה הם. אנחנו יודעים דבר או שניים על שריפת בתי כנסיות ועל אנשים רעבים. תשאלו כל ילד בכיתה ב' והוא יספר לכם על איך שרפו הנאצים בתי כנסת בליל הבדולח ועל איך היו הגיבורים שלנו מחרפים את נפשם להבריח לחם לגיטו כדי להאכיל בני אדם רעבים. אז נא לא לבלבל לנו את המוח, כי אנחנו לא שרפנו שום כנסיה. זה לא אנחנו, זה הם.
אנחנו גם לא שרפנו למוות את מוחמד אבו ח'דיר רק בגלל שהוא היה פלסטיני, וילד, וחלש, ואחר, ושונה. זה לא אנחנו, זה הם. אנחנו יודעים מה זה להיות החלש, השונה, האחר. אנחנו הרי תמיד נלחמנו מעטים מול רבים, חלשים מול חזקים. כמו דוד המלך לפני שהיה מלך ועוד ידע להחזיק רוגטקה, ותבור היה רק שם של הר, ולא של רובה. אז נא לא לבלבל לנו את המוח. אנחנו לא שרפנו שום אבו ח'דיר. זה לא אנחנו, זה הם.
אנחנו גם לא שרפנו את כיתה א' בבית הספר הדו לשוני בירושלים, במקום בו מנסים בני אדם לגשר על השונות ולהדגיש את החיבור והשיוויון. זה לא אנחנו, זה הם. אנחנו ידנו תמיד מושטת, ואנחנו רק מקימים גשרים, ובונים חברה שיוויונית, ומתיאשים כי אין באמת עם מי לדבר. אין פרטנר. ובכלל, מי כמונו יודע שבמקום שבו שורפים ספרים ישרפו בסופו של דבר גם בני אדם. אז נא לא לבלבל לנו את המוח. אנחנו לא שרפנו שום דבר. זה לא אנחנו, זה הם.

פורסם ב-"הארץ" ב-09-08-2015 בשינויי עריכה קלים.

פוסט זה פורסם בקטגוריה "הארץ", זכויות אדם, כיבוש, נאו-נאצים, פוליטיקה, עם התגים , , , , , , , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

תגובה אחת על זה לא אנחנו, זה הם

  1. מירה נייברג הגיב:

    כן, הנורא מכל, אכן קורה כאן. והתגובות….., חוץ מהתגובה של כבוד הנשיא רובי ריבלין שדיבר מעומק ליבו וכאבו, כל שאר התגובות הם מהפה ולחוץ, נראה שיש אפילו כאלו שהמצב הקיים די מתאים להם….,
    אנחנו הופכים לאט לאט למפלצות אדם, בתרוץ שזו האמונה והציווי שקבלנו מהאל. אולי כדאי להפנות את כל אותם מאמינים אדוקים,את הקיצוניים שבכם, לראשית הדרך, לאברהם אבינו, שהוא קיבל הבטחה מאלוהים שכל הארץ היא שלו ושל זרעו. ומה הוא עשה?…., האם הוא נלחם עם כל העמים היושבים במקום וגרש אותם או הרג אותם או שרף אותם?…., לא!!!, הוא התחבר איתם, התידד איתם, והפך להיות ליועץ, מנהיג, ובורר שלהם
    . אתם אלה שכל כך חרדים, ומתעמקים בתורה, לכו ותלמדו את דרכי הנועם של אבותיכם……, כי זו הדרך למלכות ולמשילות אמיתית.

    אהבתי

כתיבת תגובה

אתר זו עושה שימוש ב-Akismet כדי לסנן תגובות זבל. פרטים נוספים אודות איך המידע מהתגובה שלך יעובד.