והם אפילו לא היו צריכים להעלות את הכנסת באש

ואן דר לוּבֶּה. קראו לו מרינוּס ואן דר לוּבֶּה. הוא היה הולנדי, ואם היה חי בישראל של יולי 2020, הוא היה מוכתר בתואר שמאלן. שמאל קיצוני אפילו. אבל מרינוּס ואן דר לוּבֶּה הוצא להורג לפני 86 שנים כי לפני 87 שנים הוא העלה באש את בית הנבחרים של גרמניה הנאצית, הרייכסטאג, כחלק מקשר שמאלני (קומוניסטי) להפלת הממשלה הנבחרת. או לפחות זה מה שהממשלה הנבחרת רצתה שאזרחי הרייך יידעו עליו.

ארבעה שבועות כיהנה ממשלתו של אדולף היטלר עד שעלה בנין הרייכסטאג באש, וארבעה שבועות לאחר השריפה העביר בית הנבחרים הגרמני את חוק ההסמכה, שאִפשר לממשלת גרמניה הנבחרת לעקוף את בית הנבחרים עצמו, ולחוקק חוקים ותקנות ככל שמצאה לנכון, על מנת להביא מזור למצוקת העם והמולדת, כלשון כותרת החוק.

התפקיד שייעדה הממשלה הגרמנית הנבחרת לואן דר לוּבֶּה היה גדול בהרבה משריפת בניין הרייכסטאג עצמו. מה גם שקיימת הסכמה נרחבת בין ההיסטוריונים שהוא לא היה מסוגל לבצע את שריפת הבניין לבדו, לאור מספר המוקדים הרב והאמצעים הרבים ששימשו לביצוע השריפה.  ואן דר לוּבֶּה קיבל עזרה מאנשי ה-SA, והוא אפילו לא ידע שהם עוזרים לו.

אבל תפקידו של ואן דר לוּבֶּה לא הסתיים, כאמור, בהצתת האש בבניין. תפקידו היה לסייע לממשלתו הצעירה של היטלר לעקר את סמכותו של בית הנבחרים ולהשליט משטר דיקטטורי, עם שיתוף פעולה או לפחות הסכמה שבשתיקה של אזרחי הרייך. אחרי הכל, כשהשמאלנים מעלים את בית הנבחרים באש זו אכן שעת חירום, ועל כן יש לאפשר לממשלה להפעיל את מלוא הכוח והסמכות כדי שתוכל להציל את העם והמולדת מידי כוחות האופל שקמים עליהם לכלותם. ואת התפקיד הזה מילא ואן דר לוּבֶּה, בעל כורחו, בהצלחה מלאה.

אם היה ואן דר לוּבֶּה חי בישראל של יולי 2020, הוא היה מכונה שמאלן קיצוני, אבל ספק רב אם היה עולה בידו להעלות באש את בניין הכנסת. שכן בישראל של יולי 2020 איש לא היה מסייע לו להצית את האש. לא בגלל שאין בממשלתה כאלה שחושבים שהשמאל מנסה לבצע הפיכה שלטונית (יש), ולא בגלל שאין במפלגת השלטון כאלה שחושבים שלשרוף את הכנסת, או את בית המשפט העליון, זה רעיון טוב (יש), וגם לא בגלל שלא היה בנמצא מי שיוציא את הפעולה מהכוח אל הפועל (היה), אלא בעיקר בגלל שפשוט אין צורך לשרוף שום דבר.

בישראל של יולי 2020 השריפה היא הקורונה, והשלטון משתמש בה כדי ליצר את המשבר שבעקבותיו מוצג בפני האזרחים מצג שוא של חירום, על מנת לזכות בשיתוף הפעולה או בהסכמה שבשתיקה שלהם. ולאחר שבית הנבחרים אִפשר בחקיקה לשירותי הביון לעקוב אחר כל האזרחים, הוא חוקק חוק שמאפשר לממשלה לעקוף את בית הנבחרים עצמו, כדי שתוכל לחוקק חוקים ותקנות ככל שתמצא לנכון על מנת להביא מזור למצוקת עם והמולדת, בלי שאף אחד יצטרך לשרוף משהו, חוץ מאולי את מה שנשאר מהדמוקרטיה.

____________________
בתמונה: מרינוּס ואן דר לוּבֶּה

פוסט זה פורסם בקטגוריה זכויות אדם, נאו-נאצים, פוליטיקה, עם התגים , , , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

כתיבת תגובה

אתר זו עושה שימוש ב-Akismet כדי לסנן תגובות זבל. פרטים נוספים אודות איך המידע מהתגובה שלך יעובד.